I sportsplanen står følgende:
- Sammenslåing av lag (Strindheim-Åsvang) og aldersklasser
- Lagene fra Åsvang og Strindheim skole oppfordres til ulike former for samarbeid helt fra starten av.
- Senest fra 7. klasse skal det innledes samarbeid som betyr minst 1 fellestrening pr. uke. Dette kan være håndballtrening eller fysisk trening – hovedpoenget er å lære hverandre å kjenne.
- Senest fra 8. klasse slåes treningsgruppene fra de ulike skolene sammen, og kan deles i 2 eller flere treningsgrupper om det er mange spillere.
- Fra 10. klasse skal treningsgruppene bestå av doble aldersklasser der treningsiver og ambisjoner skal være avgjørende for hvilken gruppe spillerne skal tilhøre (der det er spillere nok til mer enn en treningsgruppe).
- J/G 16 består da av de som er 15 og 16 år og går i 10. klasse eller i 1. på videregående.
- J/G 20 består da av de som er 17 -20 år.
Her er noen tips fra Gutter 2004 ved sammenslåing av denne årgangen (Strindheim/Åsvang)
Hva vi har gjort for å lykkes med sammenslåing av lag fra mai 2017 til sesongen 2017/2018
- Kontakt mellom trenere fra for kartlegging og dialog rundt ‘hvordan står det til med deres lag?’ antall spillere, posisjoner, tanker for neste sesong, plan for cuper m.m.
- Felles facebookgruppe for nytt trenerteam og foreldrekontakter fra vinteren 2017 – brukes til alt fra spørsmål, observasjoner > lav terskel for dialog her!
- Noen felles treninger vinteren 2017 – første fellestrening avsluttet med kveldsmat på Myra
- Lån av hverandres spillere til kamper vinteren 2017
- God og tydelig informasjon til alle foreldre om dette samarbeidet (viktig)
- Beslutning om at vi faktisk skulle være 1 lag fra sesongen 2017/2018 – kommunisert til spillere og foreldre
- Felles lagskasse klart før sesongstart
- 2 foreldrekontakter som samarbeider godt, en fra hvert av lagene
- Engasjerte foreldre med stor dugnadsinnsats og stå-på-vilje J
- Og selvfølgelig – ivrige og kjekke 2004 gutter (pt 25 spillere på laglista)
Info rundt sammenslåing av lagskasser finner du på denne siden
Ny felles FB-gruppe opprettes evt behold en av gruppene og legg ned den andre.
Spillergruppenes spillertrøyer må samles til ett sett med ulike nr. Ta kontakt med kontoret i god tid så ordner dette seg.